برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور
در این پست با یک مقاله جامع در مورد برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 در خدمت شما هستیم. 5 ماه معادل 150 روز زمان خیلی خوبیه برای زیر و رو کردن همه چیز و عوض کردن بازی. مطمئنم همتون دوست دارید راز قبولی و موفقیت در رشته های ناب دانشگاهی در مدت 150 روز می خواید بدونید. با ما همراه باشید تا به طور کامل همه چیز رو بهتون توضیح بدیم.

 

برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 رشته تجربی و ریاضی

جالبه بدونید کنکور در سال های اخیر در هر 3 رشته تجربی، ریاضی و انسانی هر سال مفهومی تر وسخت تر از سال های گذشته بوده است . البته تو دروس عمومی خب کنکور راحت تر بوده. خیلی ها هم معتقد هستن که کنکور 98 در رشته تجربی نسبتا آسون تر از سال های گذشته بوده. خب حالا که بحثش پیش اومد باید بگم هر چقدر کنکور سختتر باشه کسایی که بیشتر زحمت کشیدن نتیجه بهترین میگیرن خب! پس بچه ها  اهمیت داشتن برنامه ریزی برای کنکور تجربی، ریاضی و انسانی هر سال بیشتر شده است. ما هم برای شما دانش آموزان عزیز برنامه ریزی 5 ماهه ای آماده کرده ایم که فکر میکنیم خیلی میتونید در یک بازه 150 روزه بهتون کمک کنه.

هیچ چیز را فراموش نخواهید کرد

با برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 فراموشی معنا ندارد چرا که بارها و بارها مفاهیم مختلف را مرور خواهید کرد. فراموشی در روز های پایانی قبل از کنکور یکی از مهم ترین چالش های دانش آموزان است و باعث نا امیدی و ناراحتی بسیاری از دانش آموزان می شود. با دانستن این موضوع بر اساس تجربه سال های گذشته باید از ابتدای سال کاری کنیم که ما هم یکی از دانش آموزان نا امید قبل از کنکور نباشیم.

برنامه ریزی حرفه ای کنکور 99 راه میانبر شماست

قطعا یک برنامه ریزی حرفه ای می توانید راه میانبر شما عزیزان برای رسیدن به موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن باشد. همه به منابع و کلاس و... خیلی توجه می کنند و بر همین اساس از اصلی ترین موضوع یعنی برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 غافل می مانند.

مطالب مرتبط : 10 روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 از زبان رتبه های برتر 

5 راز موفقیت در برنامه ریزی برای کنکور 99

در ویدیو زیر 5 راز را برای شما بازگو می کنیم که ظرف 7 روز برنامه و بازدهی مطالعاتی شما را به اوج خود می رساند:

برنامه ریزی کنکور 99 در فصل تابستان

برای باز شدن ویدیو کافیه رو تصویر بزنید یا روی تصویر بالا بزنید.

 خب در این ویدیو به طور کامل در مورد 5 راز بسیار مهم برای موفقیت در برنامه ریزی رشته های تجربی ، ریاضی و انسانی اشاره شد. این ویدیو توسط تیم حرفه ای دیجی کنکور آماده شده است که شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه برنامه ریزی برای کنکور 99 سایت دیجی کنکور مراجعه کنید.

رتبه های برتر در رابطه با برنامه ریزی برای کنکور چه می گویند ؟!

درست است که قرار بود در مورد برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 صحبت کنیم اما خب داریم در مورد کل فرایند برنامه ریزی صحبت می کنیم که اشکالی ندارد. بهترین را همیشه از بهترین هر کاری بخواهید. همیشه سفال گری را از سفالگر ماهر یاد بگیرید! سفالگری که کوزه های خود شکسته باشد، چگونه می تواند به شما سفالگری یاد بدهد؟!  شما هم در مسیر کنکور به حرف های کسی یا کسانی اعتماد کنید که خود در این مسیر به موفقیت رسیده باشند. به اصطلاح کوزه های آن ها سالم باشد!! پس برنامه ریزی برای شما مفید خواهد بود که توسط رتبه های برتر کنکور برای شما نگارش شده باشد.

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی کنکور ۹۹

توضیحاتی که در ادامه می خوانید از سایت  gabta.ir هستش که فکر میکنم به دردتون بخوره : لازم است در ابتدا، قبل از شروع برنامه ریزی مطالبی را که قرار است در طول هفته مطالعه کنید، مشخص نمایید. در مرحله بعدی با توجه به اینکه روزانه چند ساعت می توانید درس بخوانید مجموع ساعت های یک هفته را مشخص کنید.(این ساعت را واقع بینانه انتخاب کنید زیرا اگر در روزهای قبل روزانه ۳ ساعت مطالعه می کردید و هنگام برنامه ریزی برای ۸ ساعت مطالعه برنامه ریزی کنید قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. بلکه باید به تدریج ساعت مطالعه را بالا ببرید)

مرحله دوم برنامه ریزی 5 ماهه کنکور 99

در مرحله دوم زمانی را که لازم است در طول هفته برای مطالعه هر درس اخصاص دهید مشخص کنید. توجه داشته باشید که این زمان را باید بر اساس اهمیت و ضریب هر درس مشخص کنید. یعنی اگر در طول روز ۵ ساعت درس می خوانید (۳۵ ساعت در هفته) این زمان را بر اساس ضریب و اهمیت دروس بین درس های مختلف تقسیم کنید. مثلا اگر شما داوطلب رشته علوم تجربی هستید و قرار است ۳۵ ساعت در هفته مطالعه کنید (روزانه ۵ ساعت)  ، ۱۰ تا ۱۱ ساعت را به درس زیست شناسی ، ۳ تا ۴ ساعت را به درس ریاضی ، ۴ تا ۵ ساعت را به درس فیزیک ، ۴ تا ۵ ساعت را به درس شیمی ، حدودا ۴ ساعت را به درس ادبیات ، ۲ تا ۳ ساعت را به درس عربی ۲ تا ۳ ساعت را به زبان انگلیسی و حدودا ۳ ساعت را به درس دین و زندگی اختصاص دهید.

گام بعدی

در گام بعدی درس هایی را که قرار است در هر روز خوانده شود را مشخص کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که هر روز را به یک درس اختصاص ندهید بلکه در روز ۳ تا ۴ درس مختلف را مطالعه کنید. نکته مهم دیگر این است که اگر قرار است در روز ۴ درس را مطالعه کنید هر ۴ درس جزو دروس اختصاصی نباشند بلکه دو درس اختصاصی و ۲ درس عمومی مطالعه کنید. و زمان هایی را نیز برای استراحت و تفریح مشخص کنید.

پایان هفته

در پایان هفته نیز روزی را مشخص کنید که اگر در طول هفته بنابر دلایلی نتوانستید درسی را مطابق با برنامه ریزی مطالعه کنید در آن روز جبران کنید. حتما به نکته قبلی در برنامه 5 ماهه برای کنکور 99 دقت کنید. مثلا می توانید پایان هفته را به این کار اختصاص دهید. حتما در برنامه ریزی خود زمان هایی را نیز به مرور درس های خوانده شده اختصاص دهید. زمانی را در پایان روز برای مرور درس هایی که در طول روز خوانده اید و ساعاتی را هم در پایان هفته برای مرور درس هایی که در طول هفته مطالعه کرده اید ، قرار دهید.


بیشتر بخوانید : یک فارغ التحصیل برای کنکور چگونه درس بخواند؟


مهم ترین اشتباهات برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99

3 اشتباه مهم برنامه ریزی از زبان علیرضا افشار از مشاورین با تجربه کشور : 
  اشتباه اول- برنامه ریزی دیمی و بی هدف: هر درسی که خواستیم بخوانیم،هر وقت خواستیم درس را تغییر دهیم. زمان و حجم کار نیز اهمیتی ندارد. اشتباه دوم- برنامه ریزی حجمی-اولویتی: حجم درس هایی که قرار است خوانده شود مشخص است اما زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است.این مدل برنامه ریزی نیز اشتباه است و باعث می شود اجرای هر درس زمان زیادی ببرد و درس های انتهای لیست جا بماند. اشتباه سوم- برنامه ریزی زمانی-اولویتی:در این مدل برنامه ریزی نیز تنها زمان اختصاص داده شده به هر درس مشخص می شود و حجم درس معنایی ندارد.در این نوع برنامه ریزی معمولا زمان زیادی هدر می رود و از نهایت بازده ی خود استفاده نمی کنیم.

مهمترین ویژگی های برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99

برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99
برنامه باید منعطف باشد و هم هچیز مشخص باشد : در برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 مشخص شده است هر هفته باید چه فصل هایی خوانده شود. یعنی مثلا معلوم شده شما باید در هفته هفتم، فصل 3 و 4 زیست سوم را بخوانید. شما 1 هفته وقت دارید، اما اجبار نمی کنیم دوشنبه ساعت 10-12 باید فصل 3 و 4 زیست خوانده شود! چون همچین برنامه ای برای 5 ماه و برای همه دانش آموزان اصلا منطقی نیست. همچنین ما در این برنامه یک برنامه ریزی مطالعه روزانه هم قرار دادیم. در این برنامه ریزی روزانه همه نکات لازم در نظر گرفته شده و شما فقط باید با توجه به این برنامه ساعات مطالعه خودتان را تنظیم کنید. همینطور در این برنامه هم واحد مطالعه، هم واحد تست و هم واحد مرور قرار داده شده باشد.

سوالات متداول

 کسانی که تا الان خوندن و همه چیز را فراموش کردند ، میتونن با این برنامه ریزی موفق شوند؟

کسانی که احساس فراموشی میکنند ، اگر منظم از دروس گذشته تست بزنند و با برنامه منظم پیش بیان حتما خیلی سریع همه مطالب رو به یاد میارن!

4- هر هفته چه جوری باید طبق برنامه ریزی پیش بریم؟

فقط کافیه در واحد های مطالعه این 4 درس رو مطالعه کنی و در واحد های تست ، تست این 4 درس رو بزنی. در نهایت هم در واحد های مرور همین مطالب رو مرور می کنی ! در این مقاله سعی کردیم بهترین اطلاعات ممکن در خصوص برنامه ریزی 5 ماهه برای کنکور 99 رشته تجربی ، ریاضی و انسانی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر سوال یا موردی دارید حتما در بخش کامنت ها مطرح کنید.
در مقاله ای دیگر حتما به ادامه مبحث برنامه ریزی 5 ماهه تا کنکور می پردازیم.
 
منابع دیگر : کنکور کمک - دیجی کنکور